vervolg-paginaslider-Reijrink vervolg-paginaslider-Reijrink5 vervogslider_Yaris_voorzijde vervolg-paginaslider-Reijrink3 vervogslider_Prius_Prime_2017 vervolg-paginaslider-Reijrink2 vervolg-paginaslider-Reijrink4 vervogslider_Toyota2017_modellen

Onderhoud & reparaties

Een betrouwbare garage voor al het onderhouds- en reparatie-werk aan uw auto. Tegen een eerlijke prijs.

Lees meer

Verzekeringen & Financiering

Een autoverzekering waarop u kunt vertrouwen. Sluit hem bij ons af! Nu rijden, straks betalen? Wij financieren uw auto.

Lees meer

Afspraak maken

Maak online een afspraak! Vul eenvoudigweg ons formulier in en wij nemen spoedig contact met u op.

Lees meer

05 10 2017 1In Japan zijn niet de modellen van Lexus de topproducten van het Toyota-concern, maar vervult de al sinds 1967 gebouwde Toyota Century die rol. Op de aanstaande Tokyo Motor Show staat een geheel nieuwe versie; pas de derde generatie in 50 jaar.


05 10 2017 2


Inderdaad, deze schitterende limousine houden de Japanners lekker voor zichzelf. Je kunt je afvragen of export van het model überhaupt wel zin heeft; de auto is specifiek toegespitst op de Japanse smaak. En die is kennelijk best conservatief - wat de uiterlijke presentatie van dit model betreft althans. Technisch staat de auto als vanouds op een zeldzaam hoog niveau; alles draait om een maximum aan comfort en een uitstraling die pure prestige belooft.

05 10 2017 3

5.0 V8 hybride
Drie generaties in 50 jaar - dat kan alleen maar de Century zijn. De eerste versie hield het precies 30 jaar vol, de tweede 20 jaar. Prachtig, zulke grote stappen. Interessant is dat de nieuwe versie, die zijn wereldpremière op 25 oktober beleeft in Tokyo, uiterlijk zo dicht bij het origineel is gebleven, terwijl hij er toch behoorlijk modern uitziet. De uitstraling is gewichtig en voornaam, precies zoals de captains of industry, die zich gewoonlijk achterin laten vervoeren, het graag zien. De techniek is fascinerend; net als eerdere Century’s heeft de nieuwe versie geen downsize-viercilinder, maar een 5.0 V8 in combinatie met een elektromotor. Een hybride dus. De wielbasis is verlengd, het interieur biedt nog meer ruimte en de deuropening is hoger uitgesneden voor een nóg gemakkelijker instap.

05 10 2017 4

Ietsje achterover
Het exterieur is beduidend gladder dan voorheen en heeft een wat meer gestrekte achterzijde. Toyota heeft dit bewust gedaan om de nadruk bij de aanblik van de auto op het achterste gedeelte te leggen - daar waar de belangrijke inzittenden zich bevinden. Ook helt de auto bewust ietsje achterover, want rust en voornaamheid uitstraalt; het is het tegenovergestelde van auto’s die vooral snelheid en dynamiek prediken. De Century is bewust anders; de inzittende (eigenaar) heeft geen haast. Toyota geeft ook geen gegevens van het motorvermogen en de prestaties vrij.

05 10 2017 5

Elegante luxe
Het interieur is een toonbeeld van elegante luxe, met onder meer een elektrisch traploos instelbare voetenbank en achterzittingen met massage-functie, een lcd-scherm waarmee alle mogelijke functies van de auto te bedienen zijn, een schrijftafel, een extra groot beeldscherm voor on board entertainment en een audiosysteem met 20 speakers.
Als gezegd: al dit moois is alleen voor Japan. Toch jammer.

 

Actueel

Wij zijn aangesloten bij de

bovag-aangesloten-zijbalk  

logoBCS

logo liggend 2 

vetos logo

 

 

 

 

wel eens gedacht aan interieur cleaning? in combinatie met een poetsbeurt heeft u een bijna nieuwe auto...

Lees meer

auto reijrink

Julianastraat 53
Diessen

Tel: 013-5041817

info@autoreijrink.nl

Openingstijden

Social Media

Volg ons ook op social media

icon-facebook     icon twitter

footer-voordelig-veilig

vetos wintercheck met vinkje

footer-service-op-maat

Waarom VETOS?

  • Service hoog in het vaandel

  • Groot aanbod occasions

  • Persoonlijke service

  • Klant is koning

  • Beste prijs

VETOS nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres: